Dag 57: Rockhampton

5 mei 2019 - Rockhampton, Australië

Vanmorgen gaat weer vroeg de wekker aangezien we opnieuw een flinke afstand af te leggen hebben. Deze morgen hebben we wel Kangaroos op het terrein, nou ja één en alleen Wes ziet hem. Maar toch, het is een kangaroo. Na het ontbijt gaan we op pad richting onze eindbestemming over twee dagen, Airlie Beach. Als we een paar uurtjes onderweg zijn zien we een bord met ‘Free coffee’. Door heel Australië hebben we deze borden al meer zien staan. Deze keer besluiten we er te stoppen, we hebben wel trek in een bakkie koffie. Op de rest area staat een kraampje met twee vrijwilligers die koffie / thee en koekjes serveren. Geheel gratis om zo bestuurders ervan te weerhouden lang door te rijden. We hebben een gezellig praatje met de twee oudere mannen maar geven na een half uurtje toch aan dat het voor ons tijd is om weer door te rijden. De route onderweg is best mooi en afwisselend. Er vliegen vooral ontzettend veel roofvogels en vlinders!

RockhamptonRockhamptonRockhampton

In Gladstone, een dorpje dat toevallig op de route ligt, zoeken we een leuk plekje voor onze lunch. Op een soort van schiereilandje leggen we ons picknickkleedje weer uit en lunchen we aan de waterkant. Opnieuw zien we hier een aantal dolfijnen in het water. We hebben wel steeds geluk! Na de lunch gaan we weer op pad. Onderweg hebben we een camping opgezocht die op onze route ligt, tegen de avond komen we hier aan. Het is opnieuw een eenvoudige rest area maar voor deze korte tussenstops waarbij we laat aankomen en de volgende dag weer vroeg weggaan vinden we dit prima. Na een lekkere pot macaroni zoeken we nog even naar een goede tour die vanuit Airlie Beach naar de Whitsundays vertrekt. Er is echter zoveel aanbod, van dagtours tot tours voor meerdere dagen, dat we het zonder advies lastig vinden om een keus te maken. We besluiten morgen maar extra vroeg op pad te gaan zodat we vroeg in Airlie Beach aankomen en bij het visitor centre naar de mogelijkheden kunnen vragen en een tour kunnen boeken.