Dag 63: Cairns

11 mei 2019 - Cairns, Australië

Vanmorgen proberen we een beetje uit te slapen, er zijn tenslotte al genoeg ochtenden geweest dat we vroeg uit bed moesten. Het is 08:00 als we opstaan, nog vroeg maar voor ons gevoel hebben we lekker uitgeslapen. We ontbijten buiten in het zonnetje voordat we weer op pad gaan.

Cairns

Vandaag willen we nog een stukje naar het noorden rijden richting Cape Tribulation. Een unieke plek waar twee plaatsen van de UNESCO Werelderfgoedlijst bij elkaar komen. Aan de ene kant het eeuwenoude Daintree rainforest en aan de andere kant het Great Barrier Reef. We besluiten verder wel te zien waar we onderweg nog stoppen. Het is een waanzinnig mooie kustroute met vele vergezichten.

Cairns

Voordat we het Daintree rainforest inrijden moeten we eerst met een pondje de rivier over. Op deze rivier worden boottochten aangeboden die op zoek gaan naar onder andere krokodillen. We besluiten dit eventueel op de terugweg nog te doen als we daar tijd voor hebben. Aan de overkant van de rivier rijden we bet regenwoud in. Het is een kronkelende weg die ons dwars door het regenwoud naar Cape Tribulation brengt. Na zo’n 2,5 uur rijden komen we aan bij het strand van Cape Tribulation. Helaas zijn de wolken hier boven het gebergte blijven hangen waardoor het tropische plaatje iets minder mooi is dan het waarschijnlijk was geweest als de zon had geschenen.

CairnsCairns

We lopen een stuk over het strand en vinden een heleboel kokosnoten, helaas het meerendeel al leeg of kapot. Uiteindelijk vinden we toch nog een hele! We relaxen even wat en Wes probeert de kokosnoot open te krijgen. Na veel hakken staan de blaren op zijn handen máár de kokosnoot is open. We besluiten hem mee te nemen en eerst in de koelkast lekker koud te laten worden.

CairnsCairns

Na zo’n 2 uurtjes op het bijna verlaten strand vertoeft te hebben rijden we alvast weer een stuk terug. We besluiten de krokodillentour over de slaan en door de rijden naar Mosmann Gorge. Hier maken we een korte wandeling naar een rivier midden in het regenwoud met wat watervallen.

CairnsCairns

De tijd gaat vandaag weer ontzettend snel en als we terug bij de parkeerplaats komen is het alweer eind van de middag. We hebben nog een ruim uur terug naar de camping te rijden dus gaan direct op pad. Hebben weinig zin om in het donker te rijden.. Dit was de laatste lange tocht voor onze camper, morgen moeten we hem helaas alweer inleveren.. Gelukkig heeft hij ons de afgelopen weken zonder problemen overal naartoe gebracht! Ons laatste avondmaal in de camper sluiten we op zijn Australisch af met kangaroo. Ook proberen we nog even de kokosnoot maar dit is toch niet echt ons ding. Zonde van alle moeite maar ach hij was even lekker bezig ;)