Dag 65: Vertrek

13 mei 2019 - Amsterdam, Nederland

Na 10 waanzinnige weken is het vandaag tijd om naar huis te gaan. Met gemengde gevoelens gaan we weg. We hadden graag nog wat meer van de wereld willen zien maar vinden het ook wel fijn om familie en vrienden weer te zien. Op het gemakje pakken we al onze spullen in en vertrekken we rond 09:30 naar het vliegveld. Beetje vroeg aangezien we pas om 13:00 vliegen maar we willen niet nog een keer een vlucht missen. En of we nu op een hotelkamer zitten te wachten of op het vliegveld, dat maakt ook niet zoveel uit. We checken alvast in en werken buiten in het zonnetje nog even ons blog bij. Rond 11:30 gaan we door de douane en lopen we alvast naar de gate vanwaar we moeten boarden. De luchthaven is ontzettend klein dus die hebben we snel gezien. Het is 12:30, tijd om te boarden! Er gebeurd alleen niets bij de gate, geen personeel of andere passagiers. Inmiddels is het al bijna 13:00 en zouden we moeten vertrekken maar er is nog steeds geen beweging te zien. We vragen maar is even na wat er aan de hand is. Er blijkt een nationale computerstoring te zijn waardoor inchecken, boarden en vertrekken handmatig moet en dus heel veel tijd in beslag neemt. Het wordt later en later en we horen niets. Leuk die extra tijd in Australië maar niet binnen op een luchthaven. Uiteindelijk is het tegen 14.30 als we mogen gaan boarden. Alleen zoals gezegd moet dit handmatig gebeuren en dienen ze dus elke persoon handmatig in de computer op te zoeken en op een blaadje af te vinken. Als we eindelijk in het toestel zitten duurt het ook nog vrij lang voordat we daadwerkelijk vertrekken. Om 15:45 gaan we dan eindelijk de lucht in!

VertrekVertrek

Gelukkig hadden we een lange overstap van 5 uur in Melbourne waardoor we nog niet zenuwachtig worden. Scheelt daar weer wachten.. Het is 19:00 als we uiteindelijk landen op Melbourne. Hier moeten we opnieuw door de douane voordat we richting de gate mogen. We struinen nog wat langs de winkeltjes en maken ons laatste Australische geld op. Om 21:30 beginnen we aan onze lange reis terug naar huis. In ruim 14 uur vliegen we van Melbourne naar Doha.

Vertrek

Onderweg kijken we een aantal films en kunnen we gelukkig aardig goed slapen waardoor de tijd redelijk snel verstrijkt. Op Doha hebben we opnieuw een korte overstap van een kleine 2 uur. Lekker even de benen strekken en op naar het laatste stukje van onze reis. 6,5 uur later landen we op Nederlandse bodem, nu zit het avontuur er écht op en zijn we weer thuis.