Dag 58: Airlie Beach

6 mei 2019 - Airlie Beach, Australië

Om 06:15 zitten we alweer achter het stuur, klaar om op pad te gaan. Het is nog zo’n 320 km rijden naar Airlie Beach. Onderweg hebben we een hoop wegwerkzaamheden waardoor we niet echt lekker door kunnen rijden. Zo mag je 100 dan maar weer 80 of zelfs 60. Het is 10:00 als we Airlie Beach inrijden. We besluiten maar direct door te rijden naar het centrum en hier op zoek te gaan naar het visitor centre. Hier vragen we naar de mogelijkheden om de Whitsunday eilanden te bezoeken. Er blijkt nog 1 tour te zijn waarbij je 2 dagen gaat varen en overnacht op zee. Deze trip lijkt ons niet heel erg leuk en is daarnaast ook nog eens behoorlijk prijzig. Wij besluiten 2 losse dagtours te boeken waarbij we gewoon in onze eigen camper overnachten. Misschien ook maar beter aangezien Wes nog wel eens zeeziek kan worden op een boot.. De dagtours vertrekken pas morgen en overmorgen dus we hebben vandaag nog lekker een halve dag ‘over’ om Airlie Beach een beetje te verkennen. Als eerst bezoeken we de lokale apotheek, we worden namelijk inmiddels gek van de jeuk van al onze zandvlieg beten. We krijgen wat tabletten en een zalfje mee; tegen de jeuk en eventuele infecties. Nu eerst maar op zoek naar een camping want die hadden we ook nog niet geregeld. Via onze handige campingapp vinden we snel een goede camping, op loopafstand van het centrum en ze hebben nog plekjes vrij. We zetten ons campertje alvast op de camping neer en gaan dan lopend weer terug richting het centrum. We lopen een leuke route langs de haven en de oceaan. In het centrum lunchen we en struinen we wat door de winkeltjes.

Airlie BeachAirlie BeachAirlie Beach

We ploffen nog even neer bij de Lagoon. Airlie Beach heeft weinig zandstranden, voornamelijk baaien met rotsen, en daarnaast zitten er krokodillen en gevaarlijke kwallen in zee waardoor er weinig mensen hier een duik nemen. Daarom hebben ze, net als in veel andere steden, naast het strand een lagoon aangelegd. Een nagemaakt strand met zwembad. We nemen er een verfrissende duik en relaxen wat. Aan het einde van de middag lopen we weer terug richting de camping, zo’n 45 minuutjes. Onze koelkast is zo van lieverlee aardig leeg dus lopen we naar de grote supermarkt om de hoek van onze camping. Het is vandaag echter Laborday, dag van de arbeid, en de supermarkt is gesloten. Aangezien veel winkels en restaurants gewoon open waren gingen wij er vanuit dat deze grote supermarkt ook wel open zou zijn. Maar helaas, gesloten! Uhm ja, wat zullen we nu dan eens eten. We kunnen weer helemaal terug naar het centrum lopen om daar iets te gaan eten maar daar hebben we eigenlijk weinig zin. Met wat laatste brood, worstjes, uien en een gebakken ei improviseren we wat. Smaakt prima! Morgen staat onze eerste dagtrip naar de Whitsundays op de planning. We zijn benieuwd of het in werkelijkheid net zo mooi is als dat het in de folders aangeprezen wordt..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade