Dag 42: Kangaroo Island

20 april 2019 - Kangaroo Island, Australië

Vannacht hebben we heerlijk geslapen, het is niet koud geweest!

Kangaroo Island

De komende 2 dagen hebben we de tijd om Kangaroo Island te verkennen. Daarna gaan we alweer met de ferry terug naar het vasteland. We besluiten vandaag de North Coast van het eiland af te rijden.

Kangaroo Island

Voordat we op pad gaan vullen we onze watertank nog even. Als hij bijna vol zit komt er plots over het veld een auto aangereden, de camping eigenaresse. Lichtelijk geïrriteerd geeft ze aan dat het niet de bedoeling is dat we dit water gebruiken om onze watertank te vullen. Het heeft hier namelijk sinds de (Australische) winter niet meer geregend en water is dus kostbaar. Oeps! Als we dat geweten hadden.. Maarja op de watertank stond niet aangegeven dat we deze periode het water niet mochten gebruiken. Na het uitchecken gaan we op weg naar Emu Bay. Een mooie baai met pier vanwaar gevist wordt. Op het strand ligt een clubje pelikanen.

Kangaroo IslandKangaroo Island

We rijden door naar een ander strand, stokes beach. Onderweg zien we in de bosjes een hele groep wallaby’s. We besluiten de camper even langs de kant te zetten en wat dichter naar de wallaby’s te lopen. Ze zijn op hun hoede maar we kunnen best dichtbij komen. Als we terug lopen ligt er vlak naast de camper ook nog een wallaby.

Kangaroo IslandKangaroo Island

Op Stokes Beach aangekomen is de temperatuur inmiddels wat gestegen en besluiten we hier even wat te relaxen op het strand. We aanschouwen wat surfers en kijken toe hoe mensen aan het vissen zijn. Na een klein uurtje vertrekken we weer naar onze volgende stop, Snelling Beach. De weg hier naartoe bestaat voornamelijk uit Dirt Road. Het servies achterin de camper trilt alle kanten op en alle kleding en losliggende spullen komen naar beneden zetten. We zijn blij als we er zijn! Het was de weg echter wel waard. Over rotsen heen en door een smalle tunnel door rotsen komen we op een ‘verlaten’ strandje. De zee is mooi blauw en helder en het zand is schoon en wit. Jammer genoeg maakt het frisse windje het hier niet echt strand weer. Een duik in het water slaan we dan ook over. We relaxen wel even wat en klauteren nog wat over de rotsen.

Kangaroo Island

Voor we doorrijden naar onze campingplek voor vannacht willen we nog 1 plek bezichtigen, de Western River Cove. Hier hebben we eigenlijk al snel een beetje spijt van. De Dirt Road is nauwelijks te doen. De weg is enorm hobbelig en bestaat voornamelijk uit kuilen en wasbordjes. Het is hier echter zo smal dat keren geen optie is. Dan maar verder rijden.. Bij het punt aangekomen lopen we via een houten loopbrug opnieuw een mooie baai in. We klimmen hier wat rotsen omhoog zodat we een mooi uitzicht over de baai hebben.

Kangaroo Island

Het is eind van de dag als we richting onze camping voor de komende nacht rijden. Deze is gelegen aan de south coast. Gelukkig is een groot deel van de weg hier naartoe verhard. De laatste 9km echter niet, deze bestaat weer enkel en alleen uit wasbordjes. We hebben het idee dat de hele camper uit elkaar trilt en hopen maar dat we het gaan halen zonder lekke band of andere narigheid. Rond 17:00 komen we aan op de camping. De camping ligt midden in de natuur, heeft slechts 8 plaatsjes en geen receptie of andere ‘luxe’ faciliteiten. Een prima plek! We installeren onze camper en ruimen eerst alle gevallen spullen in de camper op. We ploffen buiten neer, even bijkomen van deze laatste pittige rit. Samen koken in de camper wordt wat lastig, daar is het te krap voor, dus we wisselen het een beetje af. Wes heeft vanavond zin om te koken en leeft zich uit op een lekker broodje hamburger. Van zo heel de dag buiten en stress op de Dirt Road wegen of de camper het wel uithoud zijn we behoorlijk moe. We gaan dan ook op tijd naar bed. Voor we gaan slapen moeten we nog even naar het toilet, hier moeten we nog een stukje voor lopen. Er zijn hier geen lantaarnpalen dus het is pikkedonker. Ook bij het toilet is geen licht. Bepakt met een aantal zaklampen gaan we naar het toilet. Als we van het toilet weglopen staat er pal naast het toilet een Australische possum. Wij schrikken in eerste instantie van het vrij grote dier, hij niet van ons. Hij staat op zijn gemakje te drinken van een plasje water. Als we terug naar onze camper lopen zien we er nog 1 over het pad schieten. Bij de camper aangekomen staat er ook nog 1 ons afvalwater op te drinken onder onze tafel en stoelen. We jagen hem een beetje weg zodat we onze camper in kunnen om lekker te gaan slapen. Als we in de camper liggen horen we getik op het dak, regen! Onze ‘regendans’ voor de camping eigenaresse heeft geholpen! ;)

1. Wilma van Kruining:
    26 april 2019
    Een tijdje niets gehoord van jullie. Had het vanochtend toevallig nagevraagd en zie hier, een aantal dagen tegelijk. Wat een schitterend land en wat een prachtige dieren die jullie gezien hebben. Veel plezier nog daar. Gr.