Dag 51: Gold Coast

29 april 2019 - Gold Coast, Australië

Het is 06:00 als de wekker gaat! We staan op, springen in onze kleren en kruipen weer achter het stuur. De één rijdt, de ander smeert wat boterhammetjes voor het ontbijt. Het is nog zo’n 300 km rijden voordat we aankomen bij het waterpark. Klokslag 10:00, openingstijd van het park, rijden we het parkeerterrein op. We hadden al een enorme drukte verwacht maar dat valt reuze mee! We kunnen onze camper bijna voor de deur parkeren.

Gold Coast

Het park is niet ontzettend groot maar heeft wel een aantal leuke glijbanen. Veel ervan zijn met banden waarbij je met zijn 2e naar beneden kan. Het is vandaag best zonnig met af en toe wat bewolking. Er staat echter wel een stevig windje wat het af en toe fris maakt. Het is de hele dag ontzettend rustig in het park dus we kunnen behoorlijk vaak van dezelfde glijbanen af. Om 15:00 hebben we wel weer genoeg gegleden en gaan we lekker douchen. We relaxen nog eventjes op één van de zonnebedjes voor we weer op pad gaan. Vanaf het waterpark rijden we nog een kleine 20 minuutjes naar opnieuw een gratis camping vlak langs de weg. Hier vandaan is het morgen naar de camping in Brisbane nog maar 40km rijden.

Gold Coast

Naast de camping ligt een shoppingmall waar we alvast een snorkel scoren en wat eten voor de avond. Terug bij de auto zit er een flinke spin op de auto die erg graag onze camper in wil. Die maken we toch eerst maar even dood! Moe van alle glijbanen slapen we lekker!