Dag 50: Gold Coast

28 april 2019 - Gold Coast, Australië

Vandaag is het helaas alweer tijd om Sydney te verlaten, wat een fantastische stad! We gaan op weg richting de Gold Coast. Bij Port Macquarie willen we proberen te stoppen voor een lunch, dit is namelijk dé plek voor fish en chips! Onderweg rijden we door mooie stukken natuur en langs de kliffen van de oceaan. We stoppen bij ‘Tacking Point Lighthouse’, een kleine vuurtoren bovenop een klif vanwaar we fantastisch zicht hebben op het strand en de oceaan.

Gold CoastGold CoastGold CoastGold Coast

Dicht bij de kust zien we een groepje dolfijnen zwemmen. Walvissen schijnen hier ook regelmatig gespot te worden maar die zien we helaas niet. Als we in Port macquarie aankomen blijkt het tentje waar we fish & chips wilden eten wegens omstandigheden gesloten. Een local wijst ons op een andere seafood store een stukje verder, deze schijnt ook goed te zijn. We bestellen hier onze vis en eten het op de pier op. Plots duiken er zo’n 5 meter bij ons vandaan 2 dolfijnen uit het water! Wauw, wat gaaf! Ze blijven een beetje in de baai rondjes zwemmen, regelmatig zien we ze boven komen. Wat een fantastische lunch!

Gold Coast

Na de lunch doen we in het dorpje direct nog wat boodschappen. In eerste instantie was het de bedoeling dat we hier zouden overnachten maar aangezien het nog vroeg op de dag is besluiten we verder te rijden. Scheelt ons morgen weer een aantal kilometers rijden! Onderweg zitten we een beetje in dubio, we zijn op weg richting Brisbane en hadden hier 2 tussenstops voor ingepland. Nu hebben we gezien dat er aan de Gold Coast een leuk waterpark is, wat voor de afwisseling leuk zou zijn om te bezoeken. Dit zou ons echter wel een extra overnachting kosten aangezien we na het waterpark niet direct door kunnen rijden naar Brisbane, daar is de afstand te groot voor. Tegen de avond moeten we stoppen om te tanken en besluiten we wat te doen. We besluiten nog verder door te rijden en morgen vroeg te vertrekken om dezelfde dag nog het waterpark te bezoeken. Dat scheelt weer een dag die we anders ergens zouden missen. We zoeken onderweg een camping op. Pal langs de highway ligt een gratis overnachtingsplek. Het is eigenlijk niet meer dan een betonnen parkeerplaats met toiletten maar voor deze ene nacht is dat prima! Onze eerder uitgestippelde route voor de komende dag kan dus weer op de schop. We stippelen het plan opnieuw uit, eten wat en gaan dan lekker naar bed. Morgen weer vroeg op!

Gold Coast