Dag 49: Sydney

27 april 2019 - Sydney, Australië

We starten vandaag met een uitgebreid ontbijt; koffie/thee, toast en gekookte eitjes. We hebben tenslotte de tijd aangezien we pas om 10:30 met de Free walking tour door Sydney meegaan. Deze tour hebben we eerder al in Melbourne gedaan. Daar was de tour ontzettend leuk dus hebben we besloten deze hier ook te doen. Het is vandaag wel wat frisser, zo’n 19 graden met een zonnetje. Klinkt in Nederland als heerlijk weer maar hier is dat best fris. Voor de tour start halen we dan ook nog even een lekkere warme koffie en chocomelk. De tour leidt ons langs vele bezienswaardigheden in Sydney zoals de Queen Victoria Building, The Rocks, Hyde Park, the underground tunnels, Sydney tower en natuurlijk het Opera House.

SydneySydneySydneySydneySydney

Onderweg krijgen we weer leuke informatie, grappige weetjes en goede tips. Zo weten wij nu dat het niet zielig is om bijv. Kangaroo te eten, er zijn er namelijk te veel. Australië telt zo’n 25 miljoen inwoners en ruim 50 miljoen Kangaroos! We eindigen de tour bij de Harbour Bridge. Hier stappen we direct op de ferry naar Manly, een gedeelte ten noorden van Sydney.

SydneySydney

Als eerst lopen we naar Manly Beach waar we een heerlijk Ben & Jerry ijsje eten.

SydneySydney

Echt weer om op het strand te liggen is het vandaag niet maar een ijsje kan altijd! In Manly is vandaag een klein marktje met lokale souvenirs, leuk om even overheen te lopen. Vanaf het strand lopen we nog een route naar Spitbridge. Het is leuke tocht langs de oceaan en door een national park. We zien onderweg ontzettend veel vogels en hebben na iedere bocht weer een ander mooi uitzicht.

Sydney

De tocht is slechts zo’n 10km maar dwars door onverhard natuurgebied waardoor het relatief veel tijd kost. We lopen hem dan ook niet helemaal uit. We willen namelijk uiterlijk om 18:00 de ferry terug naar het vaste land hebben. Één van de tips van onze tourguide deze morgen was dat er vanaf 27 april tot ergens in augustus iedere zaterdagavond vuurwerk is in de Darling Harbour. Laat het nu toevallig vandaag 27 april zijn! Rond zonsondergang stappen we op de ferry. Hoe dichter we naar Sydney varen hoe donkerder het wordt. Vanaf de boot hebben we mooi zicht op de verlichte Harbour Bridge en het Opera House. Aangezien er toch een overpopulatie aan Kangaroos is staat deze vanavond op het menu. Aan de boulevard van de Darling Harbour eten we een kangaroo steak en een krokodillen burger. Beide een heerlijk avondmaal!

Sydney

Na het eten lopen we naar de brug, op zoek naar een mooi plekje om het vuurwerk te bekijken. We verwachten er niet al te veel van.. Maar onze verwachtingen worden overtroffen, het is mooi en groot vuurwerk dat de lucht in gaat! Tussen de hoge gebouwen van Sydney weerkaatst het geknal van het vuurwerk lekker. Een mooie afsluiting van ons bezoek aan Sydney!