Dag 48: Sydney

26 april 2019 - Sydney, Australië

Vandaag beloofd een mooie dag te worden dus besluiten we een strand dagje in te lassen. We gaan vandaag naar het wereldberoemde Bondi Beach. Vanaf de camping zijn we in zo’n 1,5 uur met de metro op het strand.

SydneySydneySydneySydney

De golven in deze baai zijn behoorlijk hoog, er zijn dan ook ontzettend veel surfers op zee. We genieten van het zonnetje en nemen een verfrissende duik in zee. Letterlijk verfrissend want het zeewater voelt best fris. Na zo’n 3 uurtjes is ons zitvlees een beetje op en willen we toch wat gaan doen. Na al die weken elke dag actief bezig te zijn geweest is het lastig om nu opeens ‘niets’ te doen. We lopen nog een mooie tocht van Bondi Beach naar Cogee Beach. Een tocht van zo’n 6,4 km langs kliffen en mooie baaien.

Sydney

In veel van de baaien is er pal naast de zee een zwembad. Soms gevuld met zwembadwater, soms natuurlijk gevuld met zeewater door het overslaan van de golven. Als we op één van de kliffen over zee uitkijken, op zoek naar walvissen, zien we in de lucht een vliegtuigje. In grote letters ‘schrijft’ hij Amore in de lucht.

Sydney

Als we op Cogee Beach aankomen relaxen we nog wat en genieten we van de laatste zonnestralen en de ondergaande zon.

Sydney

We besluiten terug te gaan naar de camping en daar iets te eten. Geregeld horen we geritsel in de bosjes achter ons. Opnieuw hebben we bezoek van een aantal possums. Deze keer loopt er één vlak langs onze tafel voordat hij weer de boom in klimt. We bekijken wat we morgen gaan doen en proberen alvast de route voor de komende dagen een beetje uit te stippelen.