Dag 47: Sydney

25 april 2019 - Sydney, Australië

Vandaag hebben we een goede 100km af te leggen naar onze volgende camping in Sydney. Voor we naar Sydney vertrekken willen we nog een aantal bezienswaardigheden in de Blue Mountains bekijken, om te beginnen met de ‘Valley of Mist’. De mist die hier regelmatig hangt komt over de berg deze vallei ingerold. Gisterochtend na alle regen hebben we hier al een glimp van opgevangen maar vandaag willen we het beter bekijken. Het is echter afgelopen nacht droog geweest en dus hangt er geen mist in de vallei. Dan maar op naar de volgende bezienswaardigheid, de Three Sisters. Één van de bekendste rotsformaties van het gebied.

Sydney

Vanaf het uitkijkpunt lopen we via een bospad dichter naar de rotsformaties. Via een loopbruggetje over het ravijn kun je zelfs op de eerste rotsformatie staan. Met een stalen trap dalen we nog verder de vallei in. Hier zien we ontzettend veel kaketoes rondvliegen. Halverwege keren we om en klimmen we de vallei weer uit. Om de hele tocht te lopen neemt een aantal uur in beslag, deze tijd hebben we vandaag niet. Na nog wat selfies te hebben genomen met uitzicht over de vallei gaan we weer door, op naar de Wentworth Falls. Volgens zeggen de meest spectaculaire waterval van de Blue Mountains. We lopen een kort tochtje van zo’n 20 minuutjes naar het uitkijkpunt. Vanaf een afstandstandje hebben we zicht op de rotsformatie vanwaar de waterval de vallei in stort. Ondanks dat het net zomer is geweest en er door de droogte weinig water in de rivier staat is de waterval inderdaad een mooi gezicht.

Sydney

Rond de middag laten we de bergen achter ons en rijden we richting Sydney. Net na de middag komen we aan op onze camping. We kunnen onze camper direct op zijn plek parkeren en besluiten daarna toch gelijk nog maar even de stad in de duiken. Het openbaar vervoer is hiervoor het beste vervoersmiddel. Zo’n driekwartier later staan we in hartje Sydney. Als eerst brengen we een bezoekje aan Paddy’s Market, de grootste overdekte markt van Sydney.

Sydney Sydney

Je vindt er tal van groenten en fruit kraampjes, een vis/vlees afdeling en heel veel kleding & souvenirs stalletjes. Het is ontzettend leuk om overheen te lopen. Al is het wel veel hetzelfde en komen we ook hier veel Chinese troep tegen. Toch slagen we erin een aantal leuke souvenirs te kopen.

Sydney

Tijdens ons bezoek aan Melbourne hebben de ‘slurpie’ ontdekt. Een soort bevroren cola / slush puppy in verschillende smaken. In Melbourne zag je veel mensen dit op straat drinken. Heerlijk verkoelend! Ook hier kennen ze de slurpie. Het is best warm vandaag dus wij scoren er één. Vanuit Paddy’s Market lopen we naar George Street. Deze lange winkelstraat doorkruist zo’n beetje het hele centrum van Sydney en is de belangrijkste winkelstraat. Inmiddels is het al aan het schemeren en worden de straten gezellig verlicht. In deze winkelstraat staan ook ontzettend veel mooi, oude gebouwen die prachtig uitgelicht worden. Op straat zijn diverse straatmuzikanten aan het optreden. Bij een ontzettend goede gitarist blijven we een tijdje staan kijken.

Sydney

Als we George Street uitlopen komen we uit bij Circular Quay, de haven van Sydney. Vanuit hier vertrekken alle ferry’s naar andere gedeeltes van Sydney of verder weg. We lopen een stuk de boulevard af en hebben vanaf hier mooi zicht op de verlichte Harbour Bridge. Ook zien we al het Opera House liggen.

Sydney

Langs de boulevard eten we wat voordat we weer terug richting de camping gaan. We besluiten de Harbour Bridge over te lopen en aan de andere kant van het water de metro te pakken. Hoe verder we de brug op lopen hoe mooier het uitzicht op de skyline van Sydney en het Opera House wordt. Het verbaasd ons dat we op deze reisdag toch al zoveel van Sydney hebben kunnen zien!