Dag 38: Melbourne

16 april 2019 - Melbourne, Australië

Wat later dan gepland, ivm de vertraging, komen we na een vlucht van 8,5 uur aan in Melbourne. We zijn de nacht doorgevlogen maar hebben gelukkig nog redelijk kunnen slapen in het vliegtuig. Een speciale ‘Sky bus’ brengt ons vanaf de luchthaven naar het centrum van Melbourne. Hier vandaan is het nog maar een klein stukje lopen naar ons hotel. Uiteindelijk is het toch alweer 13:00 voordat we in het hotel aankomen. We hadden gehoopt nog iets meer tijd vandaag te hebben om de stad te verkennen maar goed, we zijn allang blij dat we er zijn! Op aanraden van het hotel pakken we een oud trammetje naar ‘Waterfront’. Een gedeelte van de stad dat gelegen is aan zee met winkeltjes en een soort mini attractiepark. We lopen hier wat rond, drinken een lekkere milkshake en lopen via de boulevard langs het water weer terug richting het trammetje.

Melbourne

In het ‘Central Business District’ van Melbourne rijden er gratis trammetjes dus we kunnen gemakkelijk weer opstappen om ergens anders heen te gaan. Dit maal stappen we uit bij ‘Spencer Street’ en lopen we richting het Crown Entertainment Plaza, dit blijkt een enorm casino te zijn. Bijna net zo groots en gedecoreerd als we in Las Vegas hebben gezien. Zelf geven we geen Dollar uit, zonde van ons geld ;), maar t is wel leuk om te zien hoe andere spelen. Eenmaal buiten lopen we nog een stuk langs de rivier en relaxen we even op een bankje. Aangezien we pas laat in Melbourne aankwamen gaat de dag heel snel en is het inmiddels alweer tegen de avond. Na 6 weken elke dag uit gegeten te hebben, zowel ontbijt als lunch als diner hebben we wel even de behoefte om zelf iets te maken. Onze hotelkamer is dit keer voorzien van een keukentje dus de mogelijkheid hebben we. Bij de supermarkt slaan we het één en ander in voor ons diner en ontbijt. Het wordt vanavond echter toch een zelf afgebakken pizza en broodje kruidenboter. Als we ‘echt’ willen gaan koken heb je al snel weer zoveel spullen nodig, dat is voor onze korte tijd in Melbourne niet zo handig. Over 2 dagen gaan we onze camper ophalen, dan kunnen we weer heerlijk zelf wat koken!