Dag 39: Melbourne

17 april 2019 - Melbourne, Australië

Vanmorgen slapen we lekker uit. Al die korte nachten achter elkaar breekt toch een beetje op. We besluiten vanmorgen mee te gaan met een gratis citywalk. Om 10:30 moeten we hiervoor verzamelen bij de Victoria State Library. Hier staan een aantal studenten te wachten op toeristen die mee willen met de tour. De tour is door henzelf opgezet, zonder overheidsverplichtingen of ‘advertisment’. Je ziet de stad dus echt door de ogen van de locals. In zo’n 3 uurtjes lopen we door de stad en krijgen we informatie over zowel de geschiedenis van Melbourne als de moderne stad van nu. Zo lopen we langs het parlementsgebouw, de graffitistreet, leuke straatjes met cafeetjes waar we meer over de koffiecultuur komen te weten en eindigen we bij Federation square met zicht op de Eureka Tower dat een belangrijke symbool is voor Melbourne. We zijn blij de tour gedaan te hebben, hij was ontzettend leuk en informatief!

MelbourneMelbourneMelbourne

Na de tour pakken we de tram richting St. Kilda, een bekend strand bij Melbourne. Met zijn reuzenrad en attractieparkje heeft het iets weg van Santa Monica in Los Angeles.

MelbourneMelbourne

We relaxen wat op het strand en lopen nog wat langs de winkeltjes. Als de zon bijna onder gaat lopen we de pier op. Naar zeggen kun je hier met een beetje geluk pinguïns zien. We kunnen het ons bijna niet inbeelden dat hier, aan het strand, pinguïns de rotsen op komen lopen. Aan het einde van de houten pier, waar de rotsen beginnen, zien we er al direct 1! Aan de andere kant van de pier zitten ontzettend veel mensen, het lijkt alsof ze ergens op zitten te wachten. We horen om ons heen dat ze zitten te wachten op de pinguïns, wij besluiten dan ook maar even te wachten. En ja hoor, zodra de zon onder is komen er in diverse groepjes pinguïns boven water die via de rotsen aan land gaan. Het blijft een raar idee dat wij in onze korte broek op het strand staan te kijken naar een stel pinguïns.. Wel heel leuk!!

MelbourneMelbourne

‘S avonds bezoeken we een Night Market. Deze is iedere woensdag avond en heeft elke 4 weken een ander thema. Je vind hier verschillende eetkraampjes, livemuziek en souvenirs afgestemd op het thema. Het thema van deze maand is ‘Europa’. Ja hoor, zijn we zo ver weg van huis kunnen we alsnog aan de Belgische frieten en de Dutch Pancakes. Die slaan we toch maar even over. Wij gaan voor een Griekse schotel met lamsvlees, pitabrood, salade en patatjes. We moesten er wel even voor in de rij staan maar het smaakt heerlijk! De markt is ontzettend gezellig. We kijken nog even naar wat Gypsy livemuziek en dans en houden het dan voor gezien.

MelbourneMelbourne

Inmiddels is het alweer laat en morgen willen we vroeg op om onze camper te halen.