Dag 20: Wulingyuan

29 maart 2019 - Wulingyuan, China

Gisteren hebben we onze benen aardig afgemat met de duizenden tredes omhoog waardoor we t aardig in onze kuiten voelen. Vandaag belooft een mooie dag te worden dus we besluiten met de kabelbaan naar boven te gaan. We komen dan aan op het bovenplateau en alle wandelingen die we vanaf hier kunnen maken zijn dus voornamelijk naar beneden. We hadden vanmorgen even geen zin in weer noodles of rijst als ontbijt en wisten dat er op de top een MC Donalds zou zitten. Hier kunnen we vast een ontbijt MC Egg o.i.d kopen. Althans dat dachten we, van ontbijt hebben ze bij deze MC Donalds nog nooit gehoord. Dan maar een MC grilled chicken met patatjes. Stiekem smaakt dit best goed! We rijden eerst met de shuttle bus nog een stuk verder het park in. Vanaf hier wandelen we een korte tocht van ongeveer twee uurtjes naar een mooi uitzichtpunt. De tocht begint opnieuw met een heleboel tredes, gelukkig deze keer voornamelijk naar beneden. Dit betekend alleen wel dat we ze terug weer omhoog moeten.. Het laatste stuk van de route is wat avontuurlijker. Hier moeten we onder rosten door, tussen smalle bergspleten door, waar we soms maar net tussen passen en met wat geïmproviseerde betongaas trappen het laatste stukje naar de top. Het uitzicht hier, op ruim 1000 meter hoogte, is wederom zeer de moeite waard! We genieten van het zonnetje en het uitzicht voor we weer naar beneden afdalen. Beneden aangekomen pakken we weer de bus om door te rijden naar een ander gedeelte van het park. Hier staat de zogenoemde ‘Avatar mountain’. De populairste highlight van het park want het is hier niet normaal druk. Het is dan ook een eenvoudige, vlakke wandeling langs de bergrand met verschillende uitkijk plateaus. Niet anders dan elders in het park bestaat de natuur hier inderdaad uit een Avatar (de film) achtig landschap. Het is wederom prachtig maar naar ons idee vooral een lokmiddel voor toeristen om de naam Avatar hieraan te hangen. Het loopt inmiddels alweer tegen 14:30 en we zouden de tocht die we vanmorgen met de kabelbaan omhoog zijn gegaan terug naar beneden wandelen. Omhoog duurt naar zeggen 3 uur dus we besluiten op tijd te vertrekken. Het pad bestaat weer uit duizenden tredes, we zijn blij dat we dit vanmorgen niet omhoog zijn gaan lopen! We lopen door de bossen, onder grote rotsbogen door, over bruggetjes en langs kleine beekjes en watervallen. Het is een leuke route en naar beneden gaat een stuk sneller dan omhoog! Met zo’n 2 uurtjes zijn we dan ook weer beneden. Terug in ons dorpje aangekomen genieten we langs de rivier nog van de laatste zonnestralen. Het eten bij het restaurantje naast ons hostel was gisteren erg goed bevallen. We besluiten er vandaag weer wat te eten. We slenteren nog wat over het marktje en door het dorpje. Het is weer mooi geweest voor vandaag, onze benen zijn toe aan wat rust!