Dag 2: Londen Airport

11 maart 2019 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Om 04:45 gaat de wekker alweer. Om 08:00 vliegen we, als het goed is, naar Doha dus we willen optijd op de luchthaven zijn om ons in te checken en nog stoelen naast elkaar te kunnen hebben. Op de luchthaven aangekomen blijkt de vlucht zo goed als leeg te zijn. De stewardess boekt dan ook een raamstoel en een gangpad stoel voor ons zodat er (zeer waarschijnlijk) niemand in het midden komt zitten en we een hele rij voor onszelf hebben. Vanuit het hotel hebben we een ontbijtbox meegekregen dat we op de luchthaven nog even naar binnen werken. Om 07:15 mogen we aan boord en om 08:00 gaan we de lucht in. Eindelijk opweg richting India! Ongeveer 6 uur later landen we op Doha. Een grote, sjieke luchthaven. We slenteren wat langs de winkeltjes om onze benen te strekken en al snel kunnen we gaan boarden voor het tweede deel van onze vlucht. Deze vlucht duurt zo’n 3 uur en rond 02:00 komen we dan eindelijk aan op New Delhi. We halen onze bagage op en gaan op zoek naar een taxi. Van alle kanten worden deze opgedrongen. Uiteindelijk kiezen we er maar 1 in de hoop dat deze ons zonder al te veel op te lichten, veilig naar ons hotel brengt. Hoe langer we onderweg zijn hoe armoediger de wijken worden. Dan stopt de taxi, hier is het. Oeps! Weet je het zeker?? De taxi chauffeur begeleid ons een steegje in en inderdaad hier blijkt ons hotel te zitten. Blij dat we er eindelijk zijn en een beetje in shock van de omgeving gaan we direct naar bed. We hebben er een lange dag opzitten, het is inmiddels ook alweer 05:00.