Dag 1: VERTREK!!

10 maart 2019 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Om 14:30 worden we opgehaald door Hans & Annemiek en vertrekken we richting Schiphol.

Vertrek

We checken in en wachten totdat we kunnen boarden. Wegens de harde wind vertrekt ons vliegtuig later, eerst 25 minuten later, uiteindelijk bijna een uur later. Ach dan hoeven we een uurtje minder op London Heatrow te wachten. Althans dat dachten we.. Op Heatrow aangekomen duurt het niet lang meer voordat we zouden mogen boarden. We lopen dan ook direct naar de gate. Hier wordt vervolgens omgeroepen dat ons vliegtuig een technisch mankement heeft dat verholpen moet worden. Over een uur horen we meer. Prima, dat geeft nog geen problemen voor onze volgende vlucht. Na een uur wordt er weer wat omgeroepen. De storing is nog niet verholpen, over een uur horen we weer meer. Onze overstap tijd met de volgende vlucht zou 1 uur en 50 minuten zijn. De kans dat we deze vlucht gingen halen werd dus uiterst klein, maar goed dat zouden we dan wel weer zien. We krijgen wel 2 coupons om ergens iets te eten. Veel keukens van restaurants zijn echter inmiddels al dicht dus we kopen wat losse broodjes en snacks dat we vervolgens bij de gate opeten. Na een uur is het wachten op het sein van de engineer. Hij gaat bepalen of de vlucht gaat of dat deze geannuleerd wordt. Helaas is het laatste het geval, de vlucht wordt geannuleerd, shit! We dienen ons allemaal bij de balie van Oman air te melden voor meer informatie en omboekingen. We vragen wat de snelste manier is om in India / Delhi te komen. We hebben 3 opties: een rechtstreekse vlucht met Air India de volgende dag, mee met een vlucht van Qatar airways met een tussenstop van 2 uur op Doha of morgen om 06:00 naar de luchthaven komen en horen wat er met de vlucht van Oman air gaat gebeuren. Waarschijnlijk kunnen we wel met Oman air vliegen rond 8:00 naar Muscat alleen hebben we daar dan een tussenstop van 7 uur voordat we door kunnen naar Delhi, hier komen we dan pas dinsdag aan. Air India staat niet al te best aangeschreven als maatschappij, er waren ook al andere die aangegeven hadden daar liever niet mee te vliegen. We besluiten dan ook om met Qatar airways te vliegen. Dit scheelt uiteindelijk ook maar slechts 3 uur in tijd. Na de omboeking geregeld te hebben kunnen we naar een hotel op de luchthaven dat de vliegmaatschappij voor ons heeft geregeld. Hier staan we echter met het halve toestel te wachten om in te kunnen checken. Uiteindelijk om 01:00 zijn we in het hotel en gaan we snel een paar uurtjes slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade