Dag 44: Hay

22 april 2019 - Hay South, Australië

Vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg. Over een aantal dagen hebben we een camping in Sydney geboekt en daarvoor willen we nog graag de Blue Mountains bezoeken. Dit betekend dat we de komende 2 dagen een flinke afstand te overbruggen hebben, totaal zo’n 1250 km. Vandaag rijden we de eerste 650km naar Hay. Om 08:15 vertrekken we van de camping. Het landschap onderweg is ontzettend gevarieerd. Zo rijden we door de bergen, het andere moment tussen enorme vlaktes met wijnvelden. Onderweg zien we ontzettend veel Kangaroos. In een klein dorpje stoppen we om te tanken. Hier valt ons oog op een lokaal vistentje waar het ontzettend druk is. We besluiten hier meteen maar onze lunch te houden en bestellen een lekkere fish & chips. Hoe meer we richting Hay rijden hoe vlakker en saaier de weg wordt. Het landschap is droog en kaal en we komen weinig dorpjes of andere bezienswaardigheden tegen. Als we onderweg stoppen voor een wissel gaat plots het storingslampje van de motor branden. Owjee! Toch maar even de auto langs de kant zetten. We proberen te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn maar hebben geen idee. We besluiten toch maar even de ‘Road assistent’ te bellen. Ze vragen ons het één en ander te checken zoals koelvloeistof en oliepeil. Alles lijkt in orde.. De man aan de telefoon geeft aan dat er waarschijnlijk een sensor kapot is. Dit zou naar ons idee best wel kunnen na al dat getril op Kangaroo Island maar dat zeggen we er maar even niet bij. We mogen gewoon verder op pad, moeten het wel even in de gaten houden. Het laatste stuk van de route hebben we wat file, er is een ongeluk gebeurd. Uiteindelijk komen we rond 17:30 aan op onze gratis camping. De camping is prima, een stuk natuurgebied aan de rivier waar we de camper neer mogen zetten waar we willen. Bij de enige lantaarnpaal op heel het terrein zitten enorm veel en enorme grote motten. Wes wordt er nog door één ‘aangevallen’. ‘S avonds zitten we gezellig bij ons eigen kampvuurtje en boeken we toch alvast nog even een camping in de Blue Mountains. Zo weten we zeker dat we een plekje hebben als we wellicht pas laat aankomen..

Hay