Dag 45: Blue Mountains

23 april 2019 - Blue Mountains National Park, Australië

Vandaag is de tweede lange reisdag, we hebben opnieuw zo’n 600km voor de boeg. We willen proberen nog enigszins in het licht aan te komen op onze camping in Katoomba (Blue Mountains) dus gaan voor de verandering weer vroeg op pad. Om 06:15 rijden we nog in het donker de camping af. We zijn op onze hoede voor Kangaroos, de kans op aanrijdingen met Kangaroos zijn namelijk het groots rond zonsopgang en zonsondergang. Na een paar uurtjes rijden we door een dorpje waar we een bakkertje zien. Hier stoppen we even om wat lekkere broodjes te kopen.

Blue Mountains

De weg van Hay naar Katoomba is vrij saai. Het landschap is weinig variërend, vlak en droog. Zo nu en dan komen we door een klein, verlaten dorpje, zien we een boerderij of een autowrak langs de kant van de weg. Zo nu en dan zien we nog wat Kangaroos of emu’s door de graanvelden lopen. Op één van de vele rest area’s stoppen we voor een zelfgemaakte lunch. Heerlijk in het zonnetje eten we en rusten we wat uit voor we weer op pad gaan.

Blue Mountains

Hoe meer we richting Katoomba rijden hoe bergachtiger en groener het weer wordt. Opnieuw hebben we een kangaroo op de weg maar deze keer springt hij gelukkig wel weg! Het is eind van de middag als we op de camping aankomen. Er is hier geen receptie en wie als eerst komt mag als eerst een plekje uitzoeken. Nou zijn hier niet echt afgezette plekken dus dat is makkelijk. Tussen een aantal bomen in, vlak bij een elektra aansluiting parkeren wij onze camper. Dicht bij de camping liggen een aantal uitkijkpunten. Het is nog licht dus we besluiten hier heen te lopen om alvast een blik op de omgeving te werpen. We hebben prachtig uitzicht over de vallei en de zon die achter de bergen verdwijnt.

Blue MountainsBlue Mountains

De lucht wordt steeds donkerder, niet alleen omdat de zon onder gaat maar ook van een enorme bui die eraan komt. We lopen alvast maar weer terug richting de camping om niet nat te worden maar helaas redden we het niet. De wolk breekt open en het begint hard te regenen. We proberen nog onder een boom te schuilen maar na een tijdje is deze ook niet droog meer, dan maar doorlopen. De regen houdt best een tijdje aan dus we eten vanavond gezellig binnen. Pannenkoeken staan er op het menu!

Blue Mountains

Met het gekletter van de regen op ons autodak vallen we lekker in slaap.