Dag 41: Kangaroo Island

19 april 2019 - Kangaroo Island, Australië

Als we wakker worden staat de dauw op de ramen. We beginnen de dag in de camper met een kop warme koffie en thee om ons op te warmen na deze koude nacht. Vandaag hebben we weer een hoop kilometers af te leggen. Vanavond hebben we namelijk een ticket voor de ferry naar Kangaroo Island. De boot vertrekt vanuit Cape Jervis, nabij Adelaide, opnieuw zo’n 600km hier vandaan. Onderweg komen we langs een grote supermarkt waar we voor een aantal dagen eten en drinken inslaan. Op het eiland is weinig te vinden qua supermarkt en het geen dat er is, is ontzettend duur. Op de route richting de ferry zijn weinig bezienswaardigheden dus we kunnen lekker doorrijden. Het landschap waar we doorheen rijden is wel ontzettend mooi en afwisselend. Zo rijden we door de bergachtige wijnvelden, een paar kilometer verder rijden we door ‘Savanne’ achtige landschap.

Kangaroo Island

Het ideale aan onze camper is dat we deze op ieder mooi plekje langs de weg kunnen gooien, stoelen uit kunnen klappen en kunnen genieten van het uitzicht of een lunch. Het laatste stuk is door bergen en langs hoge kliffen met uitzicht op de oceaan. Voordat we aan boord gaan van de ferry eten we alvast wat. Eer dat we op het eiland aankomen is het namelijk alweer donker en hier hebben we nog een stukje te rijden naar onze camping.

Kangaroo Island

Om 19:00 vertrekt onze boot richting Kangaroo Island. Op zee is het behoorlijk donker waardoor we helaas weinig zien. Na slechts een klein uurtje varen komen we aan op Kangaroo Island.

Kangaroo Island

Het eerste stuk van de route naar onze camping is over een prima weg, donker en bochtig maar geasfalteerd. Het laatste stuk is echter over een zogenoemde ‘dirt road’. Of terwijl een onverharde weg bestaande uit grond en gesteente met hier en daar kuilen en ‘wasbordjes’. Als we de camping oprijden steken er vlak voor de camper een aantal wallaby’s over. Al snel verdwijnen ze in de bosjes. We drinken buiten nog even gezellig wat en maken ons dan op voor de nacht, hopelijk is deze nacht niet weer zo koud!