Dag 60: Airlie Beach

8 mei 2019 - Airlie Beach, Australië

Vanmorgen worden we opnieuw opgehaald door het tour bedrijf voor onze tweede dagtocht. Dit is een iets meer relax tour met meer strandtijd en minder snorkelen. We beginnen de dag dan ook wat relaxter en varen rond 10:00 pas de haven uit. De zee is vandaag wel wat ruiger en de bestuurder van de boot jonger dus we stuiteren lekker over het water. Zo af en toe komt er ook wat water naar binnen. De Chinezen die we aan boord hebben kunnen schijnbaar niet tegen water. Zodra er enkele spetters naar binnen slaan weten ze niet waar ze t moeten zoeken. Ze zoeken van alles om zich achter te verschuilen. Van de gids krijgen ze uiteindelijk een regenjas om aan te trekken. Deze trekken ze echter niet aan, nee ze gaan hier volledig met hoofd en al onder zitten. Samen met de gids en wat andere toeristen hebben we de grootste lol. Na een uurtje varen komen we aan bij onze snorkelspot, de eerste en de enige van de dag. We krijgen een uurtje te tijd om te snorkelen. Opnieuw zien we hier vele koraalsoorten en tropische vissen. De tweede stop is het uitkijkpunt bij Hill Inlet. Hier zijn we natuurlijk gisteren ook al geweest maar voor ons is het geen straf om dit nog een keer te bekijken. Door de stroming, het tij en de beweging van het zand is het uitzicht hier iedere dag weer anders. Ondanks dat het vandaag wat bewolkter is en de zon minder schijnt blijft het werkelijk prachtig hier!

Airlie Beach

Na de lookout varen we door naar het zuidelijke puntje van het zeven kilometer lange Whitehaven Beach. Hier hebben we een lunch en ruim twee uur vrij te spenderen.

Airlie Beach

We lopen een heel stuk het strand op en maken alvast onze Moederdag foto ;)

Airlie Beach

Na twee uurtjes is het tijd om terug te varen. De gids waarschuwt ons al voor een pittig tochtje. Hij heeft zelfs al een zeiltje gespannen aan de kant waar de Chinezen zitten. Zodra we wegvaren kruipen ze weer onder hun regenjas. Het blijft een lachwekkend gezicht. Zodra we op open zee zitten wordt de zee inderdaad behoorlijk ruig. De golven zijn letterlijk meters hoog en het water klots behoorlijk naar binnen. Van boven tot onder zijn we helemaal doorweekt. De gids bood ons ook nog een regenjas aan maar hé wij zijn niet van suiker, we vinden het wel lachen!! In de haven aangekomen staat het transferbusje alweer klaar om ons terug naar de camping te brengen. Van al het water dat we over ons heen hebben gekregen zijn we behoorlijk zout, we springen dan ook eerst lekker onder de douche. ‘S avonds eten we wat, doen nog een spelletje en houden het dan voor gezien. Van zo’n dag op zee wordt je moe!