Dag 6: Agra

15 maart 2019 - Agra, India

Het is 03:00 als de wekker gaat! Onze trein naar Jaipur vertrekt om 05:05 dus we willen op tijd op het station zijn. We verzamelen onze spullen en checken uit. Om 04:00 staat, zoals afgesproken, de taxi voor het hotel. Op dit tijdstip is er geen hond op straat, nou ja die dan wel maar mensen zijn er weinig te bekennen. Halverwege stop de taxi midden op straat, een lekke band! De chauffeur vraagt hoe laat onze trein vertrekt, we geven aan nog wel tijd te hebben. Hij gaat snel de band vervangen, Wes wil nog helpen maar nee hij is de klant dus mag niks doen. Na een paar minuten kunnen we weer verder. Op het station aangekomen lopen we de vertrekhal in om te kijken vanaf welk perron onze trein vertrekt. Op de grond liggen een heleboel mensen te slapen terwijl de koeien hier rustig tussendoor lopen en de vuilnisbakken leeg eten. Onze trein is zowaar weer op tijd en om 05:05 vertrekken we richting Jaipur. Onderweg zien we verlaten landschappen en rijden we langs verschillende dorpjes, soms mooi, soms een sloppenwijk. Na 4,5 uur komen we aan op het treinstation van Jaipur. Hier regelen we opnieuw een Uber om ons naar het hotel te brengen. Op deze manier ontwijken we het onderhandelen en achteraf te veel te betalen voor de taxi’s. Onze kamer is nog niet gereed, we besluiten in de buurt even wat te eten en drinken. Na een uurtje kunnen we wel naar onze kamer. We droppen de bagage en komen 2 tellen bij. Thuis, voor vertrek, hadden we een leuke wandelroute door het oude deel, Pink City, van Jaipur gevonden. We besluiten deze route ‘s middags te lopen. De wijk is opgedeeld is diverse districten. Zo bestaat de ene straat uit alleen maar winkeltjes (en dan wel een stuk of 100) die motoren repareren en onderdelen verkopen terwijl je in een andere straat voornamelijk kleding of eten kan kopen.

Jaipur

We struinen de hele middag door deze straatjes en komen onderweg langs toeristische bezienswaardigheden als het City Palace en de Hawa Mahal.

We kopen nog wat souvenirs en snacks om terug bij het hotel te proberen. Na zo’n intensieve dag zijn we best moe. Terug op de hotelkamer vallen we dan ook even in slaap. Rond 07:00 gaan we de straat weer op om wat te eten. Na het eten houden we het voor gezien voor vandaag, we gaan lekker terug naar het hotel en slapen.