Dag 54: Hervey Bay

2 mei 2019 - Hervey Bay, Australië

Vandaag verlaten we Brisbane alweer en gaan we op weg naar onze volgende stop, Hervey Bay. De totale afstand valt mee, zo’n 330 km, dus we doen het ‘s morgens lekker rustig aan. Zijn wel al om 06:00 wakker dankzij onze ‘buurman’ die zijn auto start en een tijd stationair laat draaien. We ontbijten rustig aan en maken ons weer klaar voor vertrek. Helaas is de was nog steeds niet echt droog maar ja het moet toch mee. Vanuit Brisbane rijden we eerst naar Noosa, een leuk klein dorpje met mooie stranden. Onderweg is het heerlijk weer, blauwe luchten met af en toe een wolkje. Bij het strand van Noosa parkeren we onze camper, trekken onze zwembroek aan en smeren ons in; klaar voor een paar uurtjes strand! Het is een mooi strand, helder water en heerlijk rustig. Wel zijn er flink wat surfers op zee.

Hervey Bay

Als we even liggen wordt de lucht behoorlijk donker, even later begint het dan ook behoorlijk te regenen! Nou dat was een kort stranddagje.. We wilden eigenlijk nog een wandeltocht doen langs de kust en een aantal uitkijkpunten maar ja met dit weer is dat niet echt lekker. We besluiten alvast de camper te verplaatsen naar een andere parkeerplaats, dichter bij de wandelroute. In de camper lunchen we terwijl we de bui afwachten. Als we onze lunch naar binnen hebben is het inmiddels gestopt met regenen. Dan toch nog maar even de wandeltocht lopen! We lopen langs diverse kliffen en verlaten strandjes. Aan de ene zijde zien we de zee, aan de andere zijde tropisch regenwoud. In bijna ieder baaitje zijn er wel surfers die de golven proberen te trotseren.

Hervey BayHervey Bay

We lopen tot het verste puntje van de baai, hier hebben we prachtig uitzicht over de oceaan en een verlaten strandje. We lopen de 4km weer terug langs de kliffen en de regenwouden. De uitzichten onderweg zijn waanzinnig!

Hervey Bay

Het is inmiddels alweer 14:00 als we terug zijn bij de camper. We gaan snel weer op pad want we willen het liefst nog voor het donker op de camping aankomen. Onderweg doen we nog even boodschappen voor de komende dagen en tanken we. Het is 17:30 als we bij de camping aankomen en inmiddels al behoorlijk aan het schemeren. Helaas, niet gelukt voor het donker.. Eerder vandaag hebben we mailcontact gehad met de camping eigenaresse om een plekje te reserveren. Zij gaf aan dat de ‘receptie’ officieel tot 17:00 open is maar dat ze op ons zou wachten. Als we aankomen worden we dan ook meteen herkent; “Hi there, you must be Wesley?”
 Jazeker! We hebben nog een leuk praatje, mogen op de wereldkaart onze herkomst prikken en krijgen een rookpotje mee om de muggen te weren. Die schijnen hier nogal veel te zitten. De ‘camping’ bevindt zich midden in een ontzettend groot natuur gebied. Er zijn geen echte afgezette plaatsjes maar we mogen onze camper zelf een leuk plekje geven in een gebied van zo’n 3 hectare. We kiezen een plekje bij een fitepit. De camping is zo ruim van opzet dat we slechts 1 andere camper hebben gezien, die ook nog eens van Nederlanders blijkt te zijn. We kunnen ons haast niet voorstellen dat we slechts met 2 campers op de hele camping staan maar het lijkt er wel op.. In dit gebied schijnt een groep van 30 Kangaroos te leven die hier ‘s morgens vaak komen. We zijn benieuwd morgen ochtend! Op de camping is een ‘bush camp’ waar we gebruik van kunnen maken. De buiten keuken is ontzettend leuk gemaakt en van alle gemakken voorzien. Er is een gaskookplaat, koelkast, vriezer, magnetron, servies, pannen, kortom alles wat je nodig hebt om een avondmaal te kunnen maken. We besluiten dan ook hier ons eten voor vanavond te maken. Veel ruimer dan in ons kleine campertje. Na het eten spoelen we nog even al het zand van ons af onder de regendouche en lopen dan terug richting onze camper. Als we een stukje op open veld lopen zien we tussen de bomen door een waanzinnige sterrenhemel. Zo mooi hebben we hem werkelijk nog nooit gezien! Er zijn ontelbaar veel sterren, de hele hemel is verlicht. Het lijkt bijna wel een stad vanuit het vliegtuig gezien waar we naar kijken. Vanuit ons bed turen we nog naar de sterren voor we in slaap vallen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade