Dag 33: Shanghai

11 april 2019 - Shanghai, China

Aangezien we afgelopen nacht pas laat aan zijn gekomen, slapen we deze morgen iets langer uit. De komende dagen staan voor ons in het teken van de Formule 1. Vandaag zijn er echter geen activiteiten waar we bij aanwezig kunnen/mogen zijn dus hebben we een dagje ‘vrij’ te besteden in Shanghai. Inmiddels zijn we alweer ruim 4 weken aan het reizen en begint het één en ander te slijten, te ‘stinken’ en te groeien. ;) We besluiten vandaag alles even lekker te refreshen. In een van de vele shoppingmalls van Shanghai kopen we wat nieuwe kleren. De prijzen zijn hier ontzettend goedkoop; waarschijnlijk ‘Made in China’ ;). De kleren die we bij ons hadden kunnen we in het hotel even lekker wassen, drogen en zelfs strijken. Ondertussen gaan we naar een lokale kapper. Vooral Wes zijn haar is inmiddels wel toe aan een knipbeurt. Met handen en voeten en een beetje hulp van de vertaalapp proberen we uit te leggen hoe zijn kapsel geknipt moet worden. De kapster geeft aan het te begrijpen, op hoop van zege dan maar.. Ze lijkt het inderdaad aardig begrepen te hebben, het eindresultaat is zo slecht nog niet. €4,00 lichter lopen we de zaak weer uit. Dat zijn nog eens leuke bedragen! ;) ‘s Middags belanden we per toeval in een gezellige wijk met allerlei eetkraampjes en winkeltjes. Mooi moment om onze verlate lunch te nuttigen.

Aangezien we de komende dagen op het circuit zitten gaan we op zoek naar een supermarkt. Hier slaan we voldoende drinken en snacks in om de dagen door te komen. Voordat we ‘s avonds weer op pad gaan droppen we even de boodschappen in het hotel. Bij een lokaal restaurantje willen we wat eten. Het zit alleen behoorlijk vol maar we kunnen bij een Chinese vrouw aan tafel schuiven. Is hier in China de normaalste zaak van de wereld. Per toeval is dit één van de weinig Engels sprekende Chinezen. We hebben een leuk gesprek over haar werk en het leven in Shanghai. We hebben ontzettend lekker en gezellig gegeten. Het is interessant om wat meer te weten over de cultuur en het ‘normale’ leven hier in Shanghai.

Na het eten lopen we door naar ‘The Bund’. Een lange boulevard grenzend aan het ‘oude’ gedeelte van de stad met uitzicht op de moderne skyline van Shanghai.

Shanghai

Het is een gek gezicht, aan de ene zijde oude, historische gebouwen en aan de andere zijde de futuristische wolkenkrabbers.

Shanghai

Het lijken bijna 2 verschillende werelden. Overal waar je kijkt zie je lampjes bewegen en teksten flikkeren. Met een ommetje lopen we terug richting het hotel. Morgen op naar de Formule 1!

1. Wilma van Kruining:
    14 april 2019
    Hoi Wes en Men, We hebben de race bekeken maar jullie niet kunnen waarnemen. Denk dat het daar iets te druk voor was. Neem aan dat jullie wel hebben genoten. Al was de race enigszins saai toch leuk om een keer mee te maken.
    Gr.
  2. Hetty Boeters:
    14 april 2019
    Ik heb gekluisterd aan de tv gezeten maar helaas ik heb jullie niet gezien.
    Het zal daar best een herrie zijn geweest met al die gillende motoren.
    Ik hoop dat jullie genoten hebben. 😊