Dag 22: Chengdu

31 maart 2019 - Chengdu, China

Vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg. We hebben een behoorlijke afstand van Wulingyuan naar Chengdu te overbruggen, totaal zo’n 1200 km. We gaan eerst met de bus van Wulingyuan naar het treinstation in Zhangjiajie, dit is ongeveer een uurtje rijden.

Chengdu

Voordat we het treinstation in lopen ziet Wes een stalletje waar ze dumplings verkopen. Deze waren gisteren erg in de smaak gevallen! De Chinezen eten dit hier ook als ontbijt dus ach waarom wij dan niet. Beetje opgaan in de cultuur niet waar?! Op het treinstation aangekomen begint het alweer lekker, onze eerste trein heeft 20 minuten vertraging. Tussen aankomst en de volgende trein die we moeten halen zit zo’n 1,5 uur. We moeten echter in die tijd ook nog naar een ander treinstation dat ongeveer een half uur in beslag neemt. Wordt allemaal weer spannend zat.. In de trein hebben we in ieder geval genoeg tijd om ons ‘dagboek’ bij te werken, de rit duurt zo’n 4,5 uur. We hebben in deze trein een sleeper dus we kunnen er ontspannen bij liggen. Moeten eigenlijk wel liggen want zitten gaat niet passen tussen deze bedjes.

Chengdu Chengdu

Het is behoorlijk rustig in de trein en we hebben alle 6 de bedden voor onszelf. Op het onderste bed kunnen we wel zitten. Hier hebben we ook een tafeltje dus kunnen we even lekker wat eten. Om 13:55 komen we aan op het treinstation van Huaihua. We hebben nog een uur en 10 minuten voordat onze volgende trein vertrekt. Snel lopen we richting de uitgang en spreken een taxi aan. We hebben even geen zin, en vooral geen tijd, om te onderhandelen dus hij mag ons voor 40 Yuan, het bedrag dat hij noemde, naar het juist treinstation brengen. Nog geen geld! Om 14:30 komen we aan op Huaihua South. We gaan door de ticket / paspoort controle en security scan. We hebben nog een klein half uurtje over voordat we alweer op weg gaan. Bij de MC Donald delen we nog even een patatje en een hamburgertje, gewoon voor het lekkere. Alles is hier vrij zoet, ook producten zoals brood, dus af en toe een lekker zout patatje smaakt dan heerlijk!

Chengdu

Het duurt niet lang voordat we weer aan boord mogen. Ditmaal in een hoge snelheidstrein. Met zo’n 295 km/u rijden we weg uit Huaihua, op weg richting Chengdu. Onderweg rijden we door een mooi bergachtig gebied. Op de landerijen en de rijstvelden zien we mensen aan het werk en dieren rond scharrelen. De trein stopt slechts een keer of 5 dus dat schiet lekker op! Om klokslag 20:30 komen we aan op het treinstation van Chengdu. Vanaf hier moeten we nog een aantal haltes met de metro richting ons hostel. Bij het metrostation is alles duidelijk aangeven, zelfs in het Engels, dus al snel zijn we weer op weg. Rond een uurtje of 21:45 komen we aan bij het hostel. Ondanks dat we niet veel hebben gedaan vandaag, vooral gezeten, zijn we toch best moe. We gaan lekker slapen!

1. Hetty Boeters:
    😊👍
  2. Wilma van Kruining:
    1 april 2019
    Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin. Erg leuk om te lezen. Veel plezier nog en blijven uitkijken.
    Groetjes,
  3. Wilma van Kruining:
    1 april 2019
    Zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin. Erg leuk omdat vanaf hier te kunnen volgen. Geniet ervan en blijven uitkijken hoor!
    Groetjes,