Dag 11: Hong Kong

20 maart 2019 - Hongkong, Hongkong

Op Delhi aangekomen moeten we zo’n vier uur wachten totdat onze volgende vlucht naar Hong Kong vertrekt. We voelen ons beide nog steeds niet top maar proberen zoveel mogelijk te drinken om in ieder geval voldoende vocht binnen te krijgen. Onze vlucht vertrekt op tijd (22:30) en 4 uur en 15 minuten later staan we alweer op Hong Kong Airport. Met het vliegen door wat tijdzones is het hier inmiddels 06:00. Zo ongeveer de hele reis hebben we geslapen wat ons goed heeft gedaan! Volgens de boeking van het hotel zouden we pas vanaf 15:00 in kunnen checken. We Appe het hotel om te vragen of we wellicht eerder in kunnen checken. Wat anders te doen met al onze bagage in een drukke stad? Het duurt even voor we reactie terug hebben maar uiteindelijk kunnen we eerder inchecken. Bij het hotel aangekomen doen we nog even een powernap om wat gemiste uurtjes slaap in te halen. ‘S middags gaan we op pad om Hong Kong te verkennen. We voelen ons inmiddels een heel stuk beter. Zijn nog wel aan de rees maar gelukkig komen we onderweg voldoende toiletten tegen. We beginnen de dag rustig met een bezoekje aan het Kowloon park. Een groot stadspark met meertjes, schildpadden, vogels en flamingo’s. Je waant je hier echt even buiten de stad. Het contrast van al het groen met tussen de bomen door de wolkenkrabbers is wel een gek gezicht.

Hong Kong

We lopen verder richting de wijk Mong Kok. Volgens het Guinness Book of records wonen hier de meeste mensen per m2. Aan neon reclameborden ook geen gebrek. Het zijn er zoveel dat er geen 1 meer opvalt. Het is een leuk, ouder wijkje waar van alles te zien is. Zo lopen we over de versmarkt waar groenten, vis en vlees worden verkocht. Zowel dood als levend. Kies maar een vis of kip uit en hij wordt ter plekke voor je geslacht. Wij houden het maar bij wat fruit..

3944993-s.jpg?1553265926

Hong Kong

Een stukje verder lopen we langs de Goldfish Market. Een straat met winkeltjes die vol hangen met zakjes waar vissen in zitten. Volgens Chinees geloof brengt een vis geluk. Hoe groter de vis, hoe meer geluk je zal hebben. Naast vissen kun je hier ook schildpadden in allerlei formaten, wormen, albino kikkers, padden, hagedissen, puppies, kittens, konijnen etc. kopen.

Hong Kong

Inmiddels loopt het alweer tegen de avond en hebben we aardig wat kilometers in de benen. Via de Temple Street Night Market lopen we terug richting het Kowloon park. De markt wordt elke avond opgezet en je vindt er voornamelijk kleding en souvenirs. In het park eten/drinken we wat en spelen we nog een spelletje. Vermoeid van de lange dag gaan we terug naar het hotel.